Kényszerbetegség (obszesszív-kompulzív zavar, OCD)

Állítsd meg a kényszerbetegséget a hipnoterápia segítségével!

A kompulzív zavar (obszesszív-kompulzív zavar, OCD). A kényszerbetegség kényszergondolatokból (obszessziókból) és kényszercselekvésekből (kompulziókból) áll, mely számos különböző formában jelenhet meg. A közös mindegyikben, hogy az OCD-t egy gondolati minta okozza, ami újra és újra ismétli magát. A gondolat – ami olyan sok problémát okoz az életedben – létrehozza az érzéseket, amelyek kiváltják a nem kívánt viselkedést. Úgy érzed, hogy elvesztetted a szabályozást az elméd felett és az nem azt teszi amit te szeretnél. Amikor a fejedben az OCD elindít egy folyamatot, akkor az egy automatikus és tudattalan eseményekre reagál, tehát ellenőrizetlen.

A kényszeres viselkedés az utolsó dolog amire szükséged van!
És mégis, amikor elindul a napod, akkor elindul a kényszeres viselkedés is, és ezt már úgy is érzed, hogy a részeddé vált. Úgy tűnik, hogy a kényszeres viselkedés kívül esik az ellenőrzési körödön és gyakorlatilag a génjeidben van. A valóság viszont az, hogy valamikor megtanultad az élted során! NEM így születtél!
És mivel tanultad ezt a folyamatot, így most tanulhatsz egy új, a számodra már konstruktív folyamatot.

Néhány jellegzetes tünete az obszesszív-kompulzív zavarnak:

  • Kitartó gondolatok, amelyek szívesen látottak
  • Egy erős igény, hogy újra meg újra elvégezz egy bizonyos rutint vagy tevékenységet
  • Egy nagyon intenzív hiper-tudatosság a szennyeződések és a baktériumok megtisztítására még azokon a helyeken is ahol nincsenek jelen
  • Erős érzelmek és kétség uralkodik, hogy valamit többször is ellenőrizz, újra megnézz

Egyes embereknél a folyamatosan újra és újra visszatérő “rossz gondolatok” okozzák a legtöbb gondot. Más emberek valós vagy képzelt veszélyek miatt állandóan aggódnak. Az OCD a legtöbb esetben fizikai tüneteket is eredményez, mint például: lábak érintése, egy toll kattintása, vagy körömrágás, …..stb. Az obszessziók és a kompulziók jelentkezhetnek egymástól függetlenül is, jóval gyakoribb azonban, hogy a kényszergondolatokat olyan kényszercselekvések követik, amelyek tematikusan kapcsolódnak az adott rögeszméhez. Ilyenkor arra érzel kényszert (éppen ezért „kényszerezel”), hogy a rögeszme által keltett belső feszültséget a kényszercselekvés, illetve rituálé által szüntesd meg. Viszont a kényszer végrehajtása csak rövid ideig (általában csak a következő kényszer megjelenéséig) tartó feszültségcsökkenést eredményez. Függetlenül attól, hogy az OCD, hogy jelenik meg az életedben, lehet rajta változtatni. Segítek megváltoztatni a minta gondolatokat a fejedben amik létrehozzák a kényszeres és ellenőrizetlen viselkedést.

Hogy segít a hipnoterápia az OCD-én?

A hipnoterápia hatékony technikái egyszerre veszik célba a tudatos és a tudatalatti elmédet. Segítenek megtanulni hogyan változtasd meg a romboló és ismétlődő gondolatokat, új pozitív és konstruktív gondolatokra, amik új viselkedést eredményeznek. Még ennél is fontosabb, hogy segít megtanulnod felismerni, hogy amit gondoltál az “igazi” vagy “képzeletbeli” így teszi lehetővé a tudatos és tudattalan szinten is, hogy új mintákat hozzál létre.

Mennyi ülésre lesz szükség?

A legtöbb ember számára a hipnoterápia 4-6 ülés során sikeres lehet, hogy mentesüljön a rögeszmés-kényszeres viselkedéstől. Mondj búcsút a kényszeres viselkedésnek és újra vedd vissza az irányítást az életed felett. Ne hagyd, hogy a rögeszmés kényszeres viselkedés határozza meg az életedet, állítsd a hipnoterápia tapasztalatait a szolgálatodba. Még ma!

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Vélemény, hozzászólás?