Düh kezelése, dühmenedzsment

Valóban megoldás a dühmenedzsment?

Ha csak a kifejezésből indulok ki, akkor máris nem lesz a válaszom, hiszen a dühmenedzsment a dühöt menedzseli. Sok könyv, cikk, tanfolyam indul ezzel a névvel. Mindegyik azt állítja, hogy a megoldás az, hogy tudatosan megtanulod kezelni és ellenőrizni a haragodat. A probléma ezzel csak az, hogy ez alapvetőlen hibás. Hogy néz ki ez a dühmenedzsment: Időről időre érzed, hogy haragos és dühös vagy és kezelned kell ezt a rossz érzést, ellenőrizned kell a gondolkodásod. Megtanulod, hogy kezeld és vedd észre, hogy jön a düh és a harag, de nem tanulod meg, hogy szüntesd meg, hogy ne is jöjjön a düh és a harag. S amikor ismételten kudarcot vallsz, mert a koncentrálásod és erőfeszítésed ellenére mégsem tudod megfelelően kezelni a haragodat, még, dühösebb is leszel. Ez a módszer egyszerűen nem megfelelő, mert csak állandósítja a harag érzését, ahelyett, hogy megoldaná azt!

Nem a haragodat kell kezelni és ellenőrizni, hanem a haragot kiváltó automatikus mechanikát!

A harag egy teljesen normális és természetes érzés, ezt mindenki megtapasztalja időről időre, ugyanakkor a harag érzése nem egy hasznos érzelem. Amikor a harag érzése beivódik a mindennapjaidba és átveszi az élted irányítását, akkor ennek a negatív következményei sem maradnak el, a harag igazán romboló hatású az életedre a kapcsolataidra és így az egészségedre is.

Íme néhány ismertető jel:

• szorongás vagy idegesség
• izzadás, szapora szívverés, és gyors légzés
• fejfájás és az étvágy megváltozása
• izomfeszültség, rángatózás, és általános nyugtalanság
• ingerlékenység és rosszkedvűség
• alvászavar
• kritikával szemebni agresszió
• emberek kerülése
• zavarodottság, gyenge koncentráció, és feledékenység

A düh ezernyi módon indulat. Lehet, hogy sok kis ok áll mögötte, amit csak gyűjtögetsz és egyszer csak ellenőrizetlenül utat tőr magának. Vagy egy kemény munkában töltött nap után egyszer csak minden összeér ami irritálja az idegeidet. De a harag és/vagy düh érzése kapcsolódhat alkohol vagy kábítószer fogyasztásához is.

Hogy kell megváltoztatnod a gondolkodásod, hogy ne legyél annyira dühös?

Mindegy, hogy kezdődik vagy, hogy robban ki a haragod a megoldás erre a problémára nem az, hogy megtanulod kezelni a haragodat és az érzéseidet. Ami a valós megoldás, hogy azonosítod a régen elraktározott mára már automatikusan működő gondolati mintát ami aktiválja a haragos viselkedést. Majd ott ahol ez képződött – a fejedben – neki állsz átalakítani, egy új nyugodt és ésszerű gondolattá.

Hogy segít a harag, düh leküzdésében a hipnoterápia?

A hipnoterápia más megközelítést alkalmaz, nem arra tanít, hogy irányítsd a figyelmed arra, hogy ellenőrizd a viselkedésed, hanem arra tanít, hogy tudod átképezni a gondolkodásod ami kiváltja a dühöt. Tehát magát az okot tanít meg ésszerűen kezelni és nem az okozatot azaz a dühöt. A hipnoterápia hatékony technikáival egyszerre vesszük célba a tudatos és tudatalatti elmédet. A hipnózis hozzáfér a tudatalattidban tárolt információkhoz itt segít létrehozni olyan új gondolati formákat, amik új reakciókat váltanak ki. Ezek az új gondolati formák megakadályozzák, hogy a túlzott düh és harag létrejöjjön. A tudatos rész edzésével pedig megerősítjük ezeket az új eredményeket.

Mennyi kezelésre lesz szükség?

Mindenki más és más, de mivel a  hipnoterápia technikái erősek és hatékonyak ezért igen gyorsan általában 3-6 ülés elegendő, hogy elérd a kívánt eredményt. A foglakozások történhetnek csak egyedül vagy lehet közös is a pároddal vagy ezek kombinációja.

Amikor a harag uralja az életed az élet rendkívül kellemetlenné és nehézzé válik. Legyőzheted a dühödet a hipnoterápia segítségével még ma!

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Vélemény, hozzászólás?